Μοναδική εμπειρία το ERASMUS+ για τους μαθητές του 1ου λυκείου Ιλίου

Ζούμε σε μια εποχή όπου όλα αλλάζουν. Το σχολείο αλλάζει. Η εκπαίδευση αλλάζει και προσαρμόζεται στα νέα ιντερνετικά δεδομένα με σκοπό να μη χάσει την επαφή της με τους μαθητές αλλά ν’  αποτελεί βασικό δομικό στοιχείο της διαμόρφωσής τους. Αυτό είναι και στην ουσία το θέμα που πραγματεύτηκε το πρόγραμμα του 1ου Λυκείου Ιλίου,που συμμετείχε για πρώτη φορά σε πρόγραμμα ERASMUS +.
Τα δύο τελευταία χρόνια συνεργάστηκε  με σχολεία από την Ουγγαρία, Ιταλία, Ισπανία, Ρουμανία και Τουρκία. Συνολικά συμμετείχαν περίπου 250 μαθητές και 40 εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων, ενώ από το 1ο λύκειο συμμετείχαν 44 μαθητές και 6 εκπαιδευτικοί.
Την περίοδο που διήρκησε το πρόγραμμα εκπαιδευτικοί και μαθητές συμμετείχαν σε  εκπαιδευτικές κινητικότητες που πραγματοποιήθηκαν στη Βουδαπέστη, στη Νάπολη, στην Ταρραγκόνα-Βαρκελώνη και στο Βουκουρέστι-Σεουιεσκ και όπου είχαν τη δυνατότητα:
Να γνωρίσουν τα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών που επισκέπτονταν
Να συμμετέχουν σε  δραστηριότητες αντίστοιχες των εργασιών που είχαν εκπονήσει.
Μέσα από τη διαδικασία της επικοινωνίας-γνωριμίας των μαθητών μεταξύ τους η αλληλεπίδραση ήταν φανερή με θετικά αποτελέσματα, ώστε οι «νέες» αντιλήψεις και στάσεις αυτών να αποτελούν υπέρβαση των «στερεότυπων» μένοντας σ’ αυτά τα οποία τους ενώνουν και όχι στις διαφορές –που σαφώς υπάρχουν- αλλά δεν τους χωρίζουν.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος υπήρξαν διαφορετικού τύπου δραστηριότητες, σε σχεδόν όλα τα γνωστικά αντικείμενα ώστε μέσω νέων καινοτόμων τρόπων διδασκαλίας να εξελίξουν τις γνώσεις τους .
Στις εργασίες χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος project , δίνοντας έμφαση στις δεξιότητες που θέλαμε να αναπτύξουμε: την κριτική σκέψη, τη συνεργασία, την ομαδικότητα, την επικοινωνία, τη δημιουργικότητα.
Ταυτόχρονα με τη θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης του  Garder προσεγγίστηκε η μάθηση ως μια πολυδιάστατη διαδικασία όπου συμμετέχουν πολλοί τομείς. Οι μαθητές ήλθαν σε επαφή με διαφορετικούς και καινοτόμους τρόπους μάθησης  (elearning, skype classroom) εξοικειώθηκαν  με τις νέες τεχνολογίες , δημιούργησαν τη δική τους εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, χρησιμοποίησαν αρκετές web 2.0  εφαρμογές, συμμετείχαν σε πειράματα φυσικής, χημείας και στην παγκόσμια ημέρα Ερατοσθένη. Έμαθαν να χρησιμοποιούν με άνεση προγράμματα επεξεργασίας εικόνας και βίντεο και φυσικά τα προγράμματα της Microsoft.
Συμμετείχαν σε διαδικτυακό σεμινάριο του πανεπιστημίου Yale με θέμα τις κλιματικές αλλαγές, σχεδίασαν και δημιούργησαν το δικό τους επιτραπέζιο παιχνίδι σε μια πιλοτική προσπάθεια ένταξης του εκπαιδευτικού παιχνιδιού στη μαθησιακή διαδικασία.
Το σχολείο διοργάνωσε εκπαιδευτικές ημερίδες και βιωματικά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς και μαθητές με ομιλητές Πανεπιστημιακούς καθηγητές, όπως τον κο Νικήτα Νικηταρά , αναπληρωτή καθηγητή της Σχολής Φυσικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Αθήνας και  υπεύθυνο ανάπτυξης του μαζικού αθλητισμού και τον κο Τσιτομενέα Στέφανο, Διδάκτωρα Φυσικής, Ηλεκτρονικός  και Ραδιοηλεκτρολόγος του ΑΤΕΙ Πειραιά .
Διοργανώθηκαν ημερίδες με θέμα τις  Νέες Τεχνολογίες στην εκπαίδευση και την ένταξη του εκπαιδευτικού παιχνιδιού στο μάθημα  σε συνεργασία με το Αρσάκειο-Τοσίτσειο Γυμνάσιο Ψυχικού και το 3ο Γυμνάσιο Βύρωνα  και όπου παρουσιάσαμε το δικό μας εκπαιδευτικό παιχνίδι, το Snaketriv. Την τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου 2015 διοργανώθηκε βιωματικό σεμινάριο έκφρασης και αυτοσχεδιασμού  μέσα από το χορό βασιζόμενοι στις Όρνιθες του Αριστοφάνη και μουσική του Μάνου Χατζιδάκι.
Ταυτόχρονα, οι μαθητές συνεργάστηκαν με τους μαθητές των άλλων χωρών  και η μελέτη ήταν  κίνητρο γι αυτούς. Οι Ανθρωπιστικές και Φυσικές επιστήμες, η Πληροφορική, τα Αγγλικά  και η Φυσική Αγωγή ήταν τα γνωστικά αντικείμενα που μελετήθηκαν με τρόπο ουσιαστικό και καινοτόμο.
Οι ψηφιακές ικανότητες των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών βελτιώθηκαν.  Η συνεργασία των μαθητών, η επίλυση προβλημάτων και η κριτική σκέψη, η ανάλυση, η έρευνα, η αξιολόγηση και η ανατροφοδότηση ήταν τα κυρίαρχα στοιχεία της νέας εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Η συμμετοχή τους στις κινητικότητες και η επίσκεψή τους σε άλλες χώρες διεύρυνε  την αντίληψή τους για το κόσμο, ήλθαν σε επαφή με άλλες κουλτούρες και μπόρεσαν να τις κατανοήσουν.
Συνειδητοποίησαν  ότι  κόσμος δεν είναι τελικά τόσο μικρός, ότι οι νέοι σε όποια χώρα και αν ζούνε έχουν τους ίδιους προβληματισμούς αλλά και τις ίδιες προσδοκίες για το μέλλον τους.
Ο Διευθυντής                                                   Η συντονίστρια εκπαιδευτικός

Πολίτης Αιμίλιος ΠΕ05                                              Κοσμάτου Βασιλική ΠΕ11

mail@1lyk-iliou.att.sch.gr
https://1geliliouerasmusplus.wordpress.com/

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το σπίτι του δάσους στο Πάρκο Τρίτση θα χρησιμοποιηθεί πάλι.

«Όλο μέλι - μέλι και από τηγανίτα τίποτα σε σχέση με το Πάρκο ο Νίκος Ζενέτος»

5o Jazz φεστιβάλ στο Πάρκο Τρίτση